srijeda, 16. listopada 2013.

Pastores - fešta od čizama

Pastores je pueblo blizu Antigue, na putu camionetom iz mog sela do turističke meke Guatemale. Prošla sam kroz njega bezbroj puta gledajući s prozora puste dućane s čizmama i svaki put stavljala na to do listu silazak i njuškanje po dućanima. Pastores je vrlo poznat u Guatemali, ali i dijelu turista, kao najbolje mjesto za kupnju dobrih kožnih, ručno rađenih čizama, cipela, sandala, ... i skoro svega što se od kože može napraviti: remeni, kaubojski šeširi, torbe i prekrasne kožne jakete. I sve to za prilično malo novaca. Ovdje izrada botas nije samo posao i obrt, ovdje je to umjetnost, i to mi je naglasio skoro svaki stanovnik ovog sela s kojim sam malo popričala. Dućani su većinom dio kuća u kojima žive i prodaju sami šegrti, i ako nije otvoreno, najnormalnija stvar je pokucati i čekati da se netko od ukućana spusti po tebe. Svaki šegrt ima još barem jednog pomoćnika i jednog stažistu. Ovaj obrt, ili ova umjetnost, prenosi se na sljedeći generaciju i uči se cijeli život. A mi, gringosi i ostali domaći kupci, stvarno prolazimo jeftino zbog te činjenice.




Naravno da imam jedne! U početku potrage nisam gajila neke velike nade da ću probati ijedne, bar ne one za žene, jer broj 41-42 nisam očekivala naći. Međutim, ušla sam u pravu tiendu. Šegrt Juan, čim me vidio na ulazu, požurio se pronaći nešto za mene bez da sam ga išta pitala. I našao je, čizme koje su mi pristajale kao salivene, i to bez da sam mu uopće rekla koji sam broj. Kaže, jednom ih je neka šveđanka moje visine naručila i nikada nije došla po njih. "Davor Šuker, Davor Šuker!!" bilo je prvo što je hiperaktivni šegrt rekao kad sam mu rekla odakle sam i dalje nastavio na vrlo brzom španjolskom i mahanjem rukama i nogama objašnjavati kako je Šuker dao tko zna komu neki gol. Vrag mi nije dao mira pa sam mu morala objasnit kako to ime i prezime većini ljudi u Hrvatskoj više nije pozitivna asocijacija i da nam je nogomet u banani i  u rukama mafijaša. Pa smo prešli malo i na politiku i iznenadilo me koliko toga je znao o ex Yu državama. Na kraju sam odlučila naručiti čizme totalno po svom guštu - crne, klasične s malo tipične gvatemalske tkanine. Izrada je trajala tjedan dana. Kad sam došla po njih gledala sam kako se rade zadnje finese: rupe za špigete i guma koja sprječava klizanje. Krajnji rezultat su super udobne čizme skrojene po mojoj mjeri i guštu za samo otprilike 200 kuna! Iza toga sam naručila i rimljanke po mjeri i to me koštalo 150 kuna. Da mi je još naručiti i kožnu jaketu pa da postanem bajker, to možda u nekom drugom životu. 


Moja tienda 


čizme svih vrsta  i boja
Kad sam se vraćala po sandale. vratila sam se na dan ferije. Bilo je još relativno rano, svi šegrti izvadili su na ulicu svoje najbolje radove, ali nije bilo puno fešte. Dosta čizama i ostalih stvari sam gledala s oduševljenjem, iako je bilo i primjeraka izvanrednog trasha. Ovo selo zaista je puno ljudi koji od obuće rade umjetnost. Jedina je šteta što Pastores nije razvikaniji u turističkoj ponudi Guatemale i što, ako i poneki gringo zaluta, teško da će se sporazumjeti samo sa engleskim jezikom. Ja sam svoje čizme našla, a možda me Pastores vidi još koji put, fali mi torba...

U pripremu za rodeo spada i ukrašavanje pobjedničkog šampanjca












Nema komentara:

Objavi komentar