četvrtak, 25. srpnja 2013.

Flores

Flores je maleni gradić i otočić na jezeru Peten Itza. Iako veličinom mali, glavni je grad provincije Peten i jedna od najbogatijih općina u Guatemali. I to se vidi na svakom koraku: ulice su uređene i uredne, grad je pravo turistički, opušten i siguran.





Flores je bio grad majanske civilizacije Itza koji su napustili regiju Yucatan i doselili se u Peten. Tada se zvao Tayasa, iako je imao još nekoliko imena. Prema arheološkim istraživanjima iz 1992. godine otok je nastanjen oko 300. godine prije Krista. I upravo je ovaj gradić bio zadnja nezavisna majanska država koju Španjolci nisu uspjeli osvojiti sve do 1697. godine, kada su napokon uspjeli i doslovno uništili grad do temelja. Na tim ruševinama nastao je današnji Flores. Jedan lokalni stanovnik mi je rekao da je čak su čak i na otoku postojale impresivne majanske piramide. Zamislite koliko bi ih impresivno bilo vidjeti...





Grad je povezan s kopnom umjetnim nasipom koji ga povezuje s gradom Santa Elena. Na otoku, koji je relativno mali i može se okružiti za 15 minuta, živi oko 22 tisuće stanovnika. Okružuje ga jezero Peten Itza, a s druge strane jezera odlučila sam posjetiti otočić Petencito na kojem se nalazi maleni zološki park. Priroda je, opet i kao svugdje u Guatemali, raskošna i prekrasna i ostavlja bez teksta.





Mijau, mijau...


Tijekom cijelog putovanja igrali smo se i povezivali mjesta u Guatemali s hrvatskim mjestima. Tako smo zaključili da je Huehuetenango Sisak, Fronteras ili Rio Dulce Metković, Livingston zbog svoje izoliranosti Lastovo, Semuc Champey očito Plitvice, a Antigua je moje drugove posjetila na osječku Tvrđu. Flores je, naravno, Rovinj, a njegovi zidići i palmice stvarno su me podsjetili na neko hrvatsko mjestašce na jadranskoj obali. I baš zato sam uzela pivu u trafici i sjela na jedan i malo se pretvarala da sam kući...  

Baca malo, ha?

I ovo je pomoglo: suvenirnica

Nema komentara:

Objavi komentar